Zmęczenie jest to objaw poważnych problemów, Jednym z nich może być na przykład wypalenie zawodowe. Warto jest w ten sposób skorzystać z przydatnych rad, które pomogą wam uporać się z tym problemem. W niektórych przypadkach najlepiej jest bez uwzględniania umówić wizytę u specjalisty, Natomiast w większości przypadków nie ma takiej potrzeby. Ważne jest aby odpowiedzieć sobie samemu na kilka pytań oraz tym samym zmienić w sobie nawyki, które powodują nasze zmęczenie. Sprawdź sposoby na zmęczenie w pracy! Nie pożałujesz! 

Przeczytaj też: https://www.wsb.com.pl/zmeczenie-w-pracy/

Zmęczenie w pracy – co jest przyczyną? 

Często szukamy najróżniejszych przyczyn wyczerpania. Do tak ich przyczyn należą między innymi: 

• przesilenie wiosenne lub jesienne, 

• brzydka pogoda,

• brak kofeiny,

• zbyt duży nawał pracy, 

• zbyt mały nawał pracy, 

• nieodpowiednie organizacja pracy.

Tymczasem prawda okazuje się taka że spaliśmy za krótko. Z pewnością dużo osób zastanawia się w jaki sposób radzić sobie ze zmęczeniem w pracy. Jest ono momentami bardzo uciążliwe i dla wielu z nas może oznaczać nawet podpadniecie u pracodawcy. Jednym z głównych powodów naszego zmęczenia w pracy jest zbyt mało godzin snu. Powinniśmy wiedzieć, że dorosły człowiek potrzebuje około 8 godzin snu. Większość ludzi, w którym brakuje czasu na sen, twierdzi że wszystko jest okej. Tymczasem tak naprawdę wystarczy zamiast 8 godzin spać 7 i już można zauważyć pewne rezultaty. Po spaniu 6 godzin przez okres dwóch tygodni nasz organizm może odkryć zmęczenie które jest porównywalne do tego, po dwóch nieprzespanych nocach z rzędu. Postaraj się więc znaleźć w tygodniu pracy noc w której prześpisz 8-9 godzin. Wówczas sprawdź czy będziesz czuć się lepiej. 

Do przyczyn zmęczenia w pracy musimy zaliczyć również multitasking. Jest to robienie wielu rzeczy naraz, sprawiają one zazwyczaj wysiłek umysłowy oraz wymagają dużego skupienia. Nie jest to jednak dobry sposób na organizację pracy. Wielozadaniowość nie tylko szybciej nasz zmęczy, ale również prowadzi stres, który będzie zwiastował gorsze wyniki naszej pracy.

Co zrobić kiedy dopadnie nas zmęczenie w pracy?

Przede wszystkim powinniśmy skoncentrować się nad tym, co jest w naszej pracy ważne do zrobienia. Skupmy się na tych zadaniach, które wymagają od nas najwięcej skupienia. Takie zadania realizujemy na początku, a pozostały czas przeznaczamy na mniej ważne zadania. Jest to organizacja pracy, która nazywana jest blokowanie czasu.

Ustalimy sobie na wykonanie danego zadania bloki czasowe, po których następuje przerwa. W sprawie to, że będziemy świadomi, że wykonaliśmy swoją pracę dobrze w 100%.

Ideą takiej sumiennej pracy jest technika Pomodoro. W tej technice chodzi o to aby ustawiać sobie 20-25 minut na wykonanie jakiejś czynności, po której następuje 5 minut przerwy. Następnie powtarzamy takie działanie przez 3-4 sesję. Po nich następuje jedna dłuższa przerwa która trwa zazwyczaj 20-30 minut. Efekty takiej organizacji będą spektakularne, oraz zmniejsz o znacznie zmęczenie w pracy.

Zobacz też: http://www.projektsukces.pl/5-niezawodnych-wskazowek-na-organizacje-czasu-pracy/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here