Strona internetowa to doskonałe narzędzie do pozyskiwania klientów, generowania konwersji, zwiększania świadomości marki, a także do komunikacji z odbiorcami. Odpowiednio zaprojektowana witryna może spełniać jednocześnie wiele zadań, ale tylko pod warunkiem, że będzie widoczna w wyszukiwarce. W przeciwnym wypadku potencjalnym klientom trudno będzie do niej dotrzeć, co wiąże się z bardzo niskimi statystykami dotyczącymi ruchu. Aby zwiększyć liczbę odwiedzin na stronie, a tym samym poprawić współczynnik konwersji, konieczne są odpowiednie działania optymalizacyjne.
Sprawdź, czy współpraca z agencją SEO jest konieczna.
Dlaczego potrzebujesz SEO?
SEO (z. j. ang. Search Engine Optimization) to działania, które mają zoptymalizować serwis internetowy pod kątem wyszukiwarki. Głównym celem takiego procesu jest doprowadzenie strony na wysoką pozycję w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, tak aby mogła się ona wyświetlać jak największe liczbie użytkowników. Dlaczego potrzebujesz SEO? Dlatego, że dla większości osób Internet kończy się na pierwszej, ewentualnie na drugiej stronie wyników wyszukiwania. Jeśli Twojej strony nie będzie w TOP20, szansę na zwiększenie ruchu są bardzo niskie. Chcesz, aby bezpłatne wyniki wyszukiwania były głównym źródłem wartościowego ruchu na stronie? Musisz zadbać o dobrą widoczność. Obecnie SEO to podstawa działań marketingowych niezależnie od branży i charakteru działalności.
Czy możesz samodzielnie pozycjonować swoją stronę?
Przedsiębiorcy niekiedy decydują się na samodzielne pozycjonowanie swojego serwisu internetowego, aby zoptymalizować koszty. Czy takie rozwiązanie jest dobre? Czy w ogóle można samodzielnie pozycjonować stronę? Oczywiście, że można. Jednak warto wiedzieć, że prawdopodobnie nie będzie to tak skuteczne, jak w przypadku współpracy ze specjalistami. Jeśli jesteś osobą początkującą, możesz nauczyć się podstawowych czynności optymalizacyjnych takich jak tworzenie tytułów i opisów podstron, optymalizacja nagłówków, czy tworzenie opisów do plików graficznych. W internecie znajdziesz mnóstwo poradników z zakresu podstaw SEO.
Największe zalety współpracy z agencją SEO
Mimo że samodzielne pozycjonowanie jest jak najbardziej możliwe, to w większości przypadków lepszym rozwiązaniem jest współpraca z profesjonalną firmą pozycjonerską. Dobra agencja SEO zaplanuje dla Ciebie indywidualną strategię dopasowaną do Twojej firmy i Twoich klientów, a następnie wdroży wszystkie potrzebne działania za pomocą specjalistycznych narzędzi. Cały proces będzie oczywiście na bieżąco monitorowany.
Największe zalety współpracy z agencją SEO to:
- lepsze efekty,
- brak ryzyka popełnienia błędu,
- profesjonalna analiza skuteczności wprowadzanych działań,
- kompleksowe działanie,
- oszczędność czasu.
Pamiętaj jednak, że żadna firma pozycjonerska nie może zagwarantować konkretnej pozycji w wynikach wyszukiwania. Jest to zależne od zbyt wielu czynników i może zmienić się z dnia na dzień.