Aranżacja biurowej kuchni to zagadnienie, któremu zdecydowanie warto poświecić więcej uwagi. Okazuje się bowiem, że dobrze urządzone pomieszczenie socjalne – poza pełnieniem swej głównej funkcji – może być także miejscem do odpoczynku i integracji, zespołu. Jak zatem urządzić kuchnię w biurze, by dawała namiastkę domowej atmosfery? Jakich mebli nie może w niej zabraknąć?

Jak urządzić kuchnię w biurze?

W większości biur nie ma miejsca na dużą stołówkę, ale nawet małe wnętrza można urządzić wygodnie i funkcjonalnie. Wszystko, czego nam potrzeba to odpowiedni projekt oraz lista niezbędnych w kuchni mebli i akcesoriów. Pomieszczenie to musi, na przykład zapewniać pracownikom miejsce do przechowywania posiłków przyniesionych z domu, ich podgrzania i przygotowania do spożycia. W biurowej kuchni nie powinno także zabraknąć strefy relaksu, w której będzie można usiąść wygodnie i zrelaksować się z kubkiem kawy czy herbaty.

Warto pamiętać, że kuchnia w biurze będzie też miejscem spotkań, więc warto urządzić ją tak, aby przebywanie w niej było przyjemne dla wszystkich. Obecnie większość pomieszczeń socjalnych urządza się w stylu nowoczesnym, skandynawskim lub industrialnym. W zależności od firmy i jej charakteru kuchnia może składać się z prostych mebli o stonowanych barwach lub wręcz przeciwnie – akcesoriów o wyrazistych formach i kolorach, pobudzających kreatywność. Często wykorzystuje się naturalne materiały oraz barwy ziemi, które działają kojąco na umysł i pomagają się zrelaksować.

meble kuchenne

Meble do biura – co jest potrzebne?

W niektórych firmach „kuchnia” wciąż ogranicza się do szafki z czajnikiem elektrycznym i kubkiem na kawę, ale jeśli zależy nam na czymś z prawdziwego zdarzenia, warto pomyśleć o odpowiednich sprzętach. Jakie meble i akcesoria powinny znaleźć się w biurowej kuchni?

1. Meble kuchenne z miejscem do przechowywania

Wygodna i funkcjonalna kuchnia powinna pomieścić wszystko to, co jest niezbędne do przygotowania posiłku, a więc komplet naczyń, sztućce, garnki i tym podobne. To oznacza, że w pokoju socjalnym muszą pojawić się szafki umożliwiające ich przechowywanie. Jeśli nie dysponujemy zbyt dużym pomieszczeniem, warto zdecydować na meble kuchenne na wymiar lub moduły meblowe, które można dowolnie ze sobą łączyć. Dzięki temu optymalnie zagospodarujemy przestrzeń, a zabudowa na wymiar pozwoli estetycznie wkomponować sprzęty AGD, takie jak lodówka czy zmywarka. Pracownicy będą mieli także miejsce na przechowywanie swoich posiłków oraz przestrzeń niezbędną do ich przygotowania.

2. Stół i krzesła do kuchni w biurze

Równie istotnymi elementami wyposażenia biurowej kuchni są krzesła oraz solidny stół. Meble te muszą być wygodne i funkcjonalne, najlepiej wykonane z dobrej jakości materiałów, które posłużą firmie przez dłuższy czas. Jeśli tylko metraż pomieszczenia na to pozwala, warto wybrać jak największy stół, który pomieści kilku pracowników jednocześnie.

3. Wygodne fotele i strefa relaksu

W wielu biurowych kuchniach pojawiają się także wygodne sofy oraz fotele, umożliwiające relaks i chwilowe oderwanie się od obowiązków. Taka przestrzeń może być wykorzystana także jako miejsce do spokojnej pracy z dala od open space, mniej formalnych spotkań pracowniczych czy integracji zespołu. Najlepiej sprawdzą się tu meble o interesującym designie, wyrazistych kolorach oraz wykonane z przyjemnych w dotyku materiałów.

kuchnia w biurze

4. AGD niezbędne do biurowej kuchni

Chyba trudno wyobrazić sobie funkcjonalną kuchnię w biurze bez lodówki czy mikrofalówki. W wielu firmach poza czajnikami elektrycznymi pojawiają się także profesjonalne ekspresy do kawy oraz zmywarki. Warto pomyśleć o nich, bo choć zajmują sporo miejsca, znacznie podnoszą komfort użytkowania kuchni.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here