Dobra strategia reklamowa to klucz do sukcesu każdej firmy. Aby ta mogła być rozpoznawalna, a oferta trafiła do potencjalnych odbiorców, należy zastosować odpowiedni przekaz. Okazuje się jednak, że wpływ na efekty promocyjne ma nie tylko reklama w mass mediach, ale również działania uzupełniające. Te są o wiele tańsze, jednak dobrze zaplanowane, mogą przynieść pożądany skutek. Doskonale sprawdzają się podczas realizacji reklamy lokalnej, o zawężonym zasięgu. Świetnym przykładem jest reklama zewnętrzna oraz materiały typu POS.

Zalety reklamy uzupełniającej

Przede wszystkim ma za zadanie informować, dzięki czemu nie jest nachalna i raczej akceptowana przez potencjalnych odbiorców. Cieszy też fakt, że jest niedroga, jeśli porównamy ją z przekazem z mass mediach. Warto również wspomnieć, że działania może skierować do konkretnych grup, mogą być realizowane w wybranym zasięgu.

Formy reklamy dodatkowej

Najczęściej stosowane są plakaty, billboardy, ulotki, katalogi, broszury. Należy stawiać jednak na nieco bardziej nowoczesne formy, które będą zaciekawiać odbiorców. Tutaj dobrym chwytem wydaje się reklama samochodowa. Sprawnie wykorzystać można ramki na tablice rejestracyjne, naklejki na szyby czy kogut na dachu auta. Same ramki pod tablice rejestracyjne, chociaż małych rozmiarów to jednak dają szansę na umieszczenie kluczowych informacji, takich jak dane teleadresowe czy logotyp firmy. Nierzadko tyle wystarczy, bo taki przekaz ma być przecież wsparciem, jedynie uzupełnieniem głównej reklamy. Nie ma jednak wątpliwości, że właśnie stosowanie różnych działań przynosi pożądany efekt.

Na jaką reklamę warto się zdecydować?

Wiele zależy od celów, jakie wyznaczyła sobie firma, od jej wielkości, branży, w jakiej działa, ilości konkurencji na rynku. To czynniki indywidualne, do których należy dopasować całą strategię reklamową. Nie można mówić o uniwersalnych kampaniach, które są skuteczne zawsze. Znaczenie ma zasięg, typ potencjalnych klientów, rodzaj produktu bądź usługi, które mają być reklamowane i oczywiście budżet, jaki przedsiębiorstwo chce przeznaczyć na komunikację reklamową z przyszłymi klientami. W idealnej sytuacji warto korzystać z wielu różnych form reklamy. Zawsze sprawdzi się ta wielkoformatowa, jak i lokalna, trafiająca jedynie do potencjalnie zainteresowanej grupy. Im działań promocyjnych jest więcej, tym dla firmy lepiej. Wiadomo jednak, że należy liczyć się z kosztami i dobierać te, które będą najbardziej skuteczne.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here